Minden gyermek más és nevelése is mást kíván meg a szülőktől, pedagógusoktól is. Vannak gyermekek, akik különleges gondozást igényelnek. Ezt a gyermek, a tanuló életkorától és állapotától függően, a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottságok szakértői véleményében foglaltak szerint kell biztosítania az iskolának. Sajnos a számonkéréseknél a differenciálás vagy a több idő biztosítása bizony sokszor elmarad.
Minden iskola Pedagógiai Programjában szerepelnek az értékelési szempontok: pl. a kettes érdemjegyhez csak 1,8 – tól lehet felfelé kerekíteni az oktató mérlegelése alapján. 1,5 és 1,8 között az oktató ítéli meg, hogy a tanuló eddigi munkája alapján kap-e lehetőséget a javításra. A tanév végi elégtelen osztályzat – legfeljebb három tantárgyból – javítóvizsgán korrigálható. A javítóvizsga elégtelen eredménye évfolyamismétlést von maga után. Háromnál több elégtelen osztályzat esetén az évfolyamot meg kell ismételni.
A tanév végéig most még van idő, hogy bizonyítsanak a tanulók. Arra biztatnám a szülőket, hogy vegyék fel a kapcsolatot a pedagógusokkal, hogy javítási, beszámolási lehetőséget kapjanak a diákok, hogy minél eredményesebben záruljon a tanév. Beszéljük meg a pedagógussal, mi lehet az, amivel gyermekünk az adott tantárgyból a kívánt eredményt el tudja érni. Kitartóan küzdjünk azért, hogy azon gyerekek, akiknek van szakvéleményük, megkaphassák az abban foglalt könnyítéseket, „rész- vagy egész” felmentéseket. Ha úgy érezzük, hogy nincs a szakvéleményben felmentés, de szükséges lenne, akkor kérhetünk szülőként sürgősségi kontroll felülvizsgálatot. A lényeg, hogy nem adhatjuk fel, mert ha már mi sem bízunk a boldog végkifejletben, akkor azt gyermekünk is megérzi, és még inkább alul teljesít.
Biztassuk:
„- Tudom hogy menni fog!”
„- Segítünk, hogy máskor, jobban menjen.”